Kontakt

Kundenservice Mitarbeiter

Hej, jag är Verena.

Hur kan jag hjälpa dig?

Du kan nå mig via e-post på info@kopaenstjarna.se




FAQ


Hur lång är leveranstiden? När får jag mitt paket?

Du får PDF-filen inom några minuter efter mottagandet av betalningen. Varje vardag från måndag till fredag skickar vi alla fysiska beställningar från föregående dag. Leveranstiden är i genomsnitt 3-5 arbetsdagar till Sverige. Med DHL Express 1-2 arbetsdagar. Paketen skickas från Tyskland. Leveranstiderna för olika länder hittar du här: Leveranstider. Observera att leverans inte kan ske på allmänna helgdagar. Vanliga leveranser med normal post kan inte spåras och därför kan vi inte tala om för dig var ditt paket befinner sig under transporten. Leveranser som skickas med spårning går att spåra elektroniskt med hjälp av ett spårningsnummer du får från oss. Extraordinära händelser (t.ex. väderförhållanden, pandemier) kan påverka leveranstiderna. Tyvärr har vi ingen kontroll över detta.

Hur får jag min PDF?

Du kommer att få din orderbekräftelse direkt efter din beställning. I denna kommer du hitta din personliga PDF så att du kan förhandsgranska dina dokument. Du får orderbekräftelsen inom några minuter. Om så inte är fallet, titta i din spam-mapp.

Var är namngivningen av stjärnan registrerad?

När du fått leveransbekräftelsen, kan du ta fram namngivningen av stjärnan i vårt internationella Starling Star Registry. Du hittar ditt personliga registreringsnummer på ditt personliga certifikat.

Kan stjärnpaketet levereras med expressutdelning?

Ja, du kan välja leverans med DHL Express mot en extra avgift. Då prioriteras ditt stjärnpaket nästa arbetsdag och skickas från vår transportpunkt samma dag. Leverans sker sedan inom eller två arbetsdag. Om du bor i en avlägsen region kan leveransen i undantagsfall ta två eller tre arbetsdagar. Leverans med DHL Express sker på vardagar från måndag till fredag. Extraordinära händelser (t.ex. väderförhållanden, pandemier) kan påverka leveranstiderna. Tyvärr har vi ingen kontroll över detta

Med vilka leverantörer av frakttjänster skickas min order?

Vi kan skicka med vanlig post, DHL eller DHL Express. Du kan välja i slutet av beställningsprocessen. Vid det internationella distributionscentret kommer din försändelse att överlämnas till en lokal fraktleverantör, som PostNord eller DHL Express Sverige.

Hur kan jag spåra mitt paket?

Du får en spårningslänk tillsammans med leveransbekräftelsen om du beställt ett paket med spårning. Denna länk uppdateras ständigt.

För paket med PostNord:

Så snart som ditt paket lämnat Tyskland, kan du även spåra det hos den utländska leverantören av logistiktjänster. För att göra det klickar du på "Shipment tracking in foreign countries" i spårningen av försändelser. Om problem med detta uppstår, kontakta vår kundtjänst.

Min spårning av försändelser fungerar inte. Vad gör jag?

Paket hämtas upp dagligen vid vårt företag från måndag till fredag. Spårning börjar så snart som paketen nått den första utskickscentralen sent på eftermiddagen. Om spårningen fortfarande inte fungerar följande dag, kontakta vår kundtjäns.

Vad händer om jag inte är hemma vid leveransen?

Våra leveranspartners försöker vanligtvis leverera minst en gång på mottagarens adress. Om leveransen misslyckas kan sändningen hämtas vid en filial eller från en granne. I båda fallen bör du per post från vår leveranspartner bli informerad om var din försändelse befinner sig. Om du har fått ett spårningsnummer från oss kan du också spåra din leverans elektroniskt.

Jag vill ge bort stjärndopet som present. Kommer fakturan att ligga i paketet?

Eftersom våra produkter ofta är avsedda att vara presenter, bifogar vi vanligtvis inte fakturan i paketet. Du får endast fakturan elektroniskt. För att mottagaren ska veta vem paketet kommer från kan du lägga till ett personligt hälsningskort i ditt paket via vårt "Extra tillägg" (ingår redan i Lyxpaket).

Jag skulle vilja ge ett presentkort i present. Är detta möjligt?

Ja, visst är det möjligt. Vi skickar presentkortet i professionell design till din e-postadress nästa arbetsdag. Du kan sedan ange den utskrivna rabattkoden i varukorgen. Verifikationen är inte knuten till den valda produkten. Mottagaren kan även välja en annan produkt på vår hemsida och får då presentkortsbeloppet krediterat i varukorgen.

Kan jag också beställa som företagskund?

Ja, det är möjligt. Av faktureringsskäl, vänligen ange att du är en "företagskund" i kassan. Om du önskar att vi skickar din beställning till det europeiska tullområdet utanför Tyskland är det bra om du har ditt momsregistreringsnummer redo. Observera att priserna på vår hemsida är bruttopriser. Om din beställning är berättigad till en nettofaktura kommer nettopriserna att visas för dig efter att du har angivit ditt momsregistreringsnummer i orderöversikten i slutet av din beställning.

Rabatter är möjliga på beställningar av tio eller fler stjärnnamn. Kontakta b2b@venturebase.de i sådana fall.

Kan jag köpa en stjärna på kredit eller betala kontant vid leveransen?

Ja, det är möjligt att beställa på kredit. Vi samarbetar med den finansiella tjänsteleverantören Klarna för ett köp på kredit. Så fort vi har skickat din beställning, får du en faktura från Klarna med e-post. Då kan du betala direkt till Klarna. Tyvärr erbjuder vi inte längre kontant vid leverans.

Vad är ”Datum vid namngivning” av en stjärna?

För vissa produkter är det möjligt att tilldela ett datum för namngivning av en stjärna. Detta datum kan ligga både framåt och bakåt i tiden. Det kan t.ex. vara en persons födelsedatum, en årsdag, eller vilket annat datum du än vill ha.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Har ni fått min order?

Kontrollera skräppostmappen i din inkorg först. Orderbekräftelsen kan ha hamnat där. Det kan också tänkas att du stavade din e-postadress fel. Skicka ett e-postmeddelande med så mycket information om din beställning som möjligt. Då kan vi skicka en ny orderbekräftelse manuellt.

Jag gjorde ett misstag när jag skrev in namnet/datumet/dedikationen/leveransadress. Kan jag ändra något i min beställning efter att den är gjord?

Vi ber dig alltid kontrollera din orderbekräftelse! All information du gett oss finns där. När det gäller begäran om ändring, kontakta vår kundtjänst omedelbart via e-post. Det är möjligt att begära snabba ändringar innan man trycker eller transporterar paketet utan några problem. Därefter kan begäran om ändringar bara utföras mot en hanteringsavgift på 190 kr plus fraktkostnader.

Kan jag avboka min beställning?

Produkter för namngivning av stjärnor är undantagna från ångerrätten eftersom de är personliga produkter.

Mitt paket var skadat när det kom. Vad gör jag?

Trots att vi bemödar oss om att skydda vårt gods, kan transportskador ibland uppstå. Om så är fallet, kontakta vår kundtjänst och bifoga relevanta bilder och ditt ordernummer.

Hur når jag kundtjänst?

Du når kundtjänst på info@kopaenstjarna.se. Arbetsdagar får du alltid svar på din förfrågan inom 24 timmar.

Hur kan jag hitta min stjärna?

Det är inte alltid lätt att hitta en viss stjärna på natthimlen. Du kan få en första översikt med programvaran Stellarium. I programvaran är stjärnorna uppkallade efter Hipparcos-katalogen (HIP). Du hittar stjärnans HIP-nummer på ditt personliga certifikat.

Du hittar din personliga registrering i vårt internationella Starling Star Registry. Ett av de största stjärnregistren i Europa.

I Professionellt paket och Lyxpaket finns också en guide som hjälper dig hitta på himlen. Först ska du hitta din konstellation. Sedan använder du stjärnkartan som ingår för att hitta din stjärna i konstellationen. Din konstellation kanske dock inte alls går att se vid den här tidpunkten. Nästan alla konstellationer kan bara ses vid vissa tider på året. I det här fallet måste du vänta till den rätta tiden på året.

Är namnet på stjärnan vetenskapligt erkänt?

Stjärnor har bytt namn om och om igen under årtusenden och tyvärr finns det ingen enhetlig vetenskaplig katalog. Men det finns astronomiska stjärnkataloger, t.ex, Hipparcos-katalogen (HIP) och Henry-Draper-katalogen (HD). I båda katalogerna namnges emellertid stjärnorna endast med siffror och namngivningen har, precis som ditt personliga stjärnnamn, bara en rent symbolisk betydelse. Vår tjänst är att skapa ett oförglömligt presentpaket för mottagaren, vilket betonar den människans unika egenskaper. Dessutom, eftersom det finns många leverantörer av stjärnnamn i världen, är det tyvärr också omöjligt att garantera att en stjärna, oavsett hur liten, bara kommer att namnges en gång i världen. Konkurrenter som hävdar det motsatta och talar om ett officiellt stjärnnamn är inte att lita på.