Kontakt

Kundenservice Mitarbeiter

Hej, jag är Andrea.

Hur kan jag hjälpa dig?

Du kan nå mig via e-post på info@kopaenstjarna.se




FAQ


Hur lång är leveranstiden? När får jag mitt paket?

Varje vardag (måndag till fredag) hanterar vi alla beställningar från dagen före. På hanteringsdagen registreras din stjärna, dokumenten skrivs ut från vår skrivarbutik och ditt paket packas och skickas. Leveranstiden med post eller DHL är vanligen 3–5 arbetsdagar. Leveranstiden med DHL Express är vanligen 1–2 arbetsdagar. Vanliga leveranser med Deutsche Post kan inte spåras och därför kan vi inte tala om för dig var ditt paket befinner sig under transporten. Leveranser som skickas med Deutsche Post Tracked, DHL eller DHL Express går att spåra elektroniskt med hjälp av ett spårningsnummer du får från oss. Extraordinära händelser (t.ex. väderförhållanden, pandemier) kan påverka leveranstiderna. Tyvärr har vi ingen kontroll över detta.

Kan stjärnpaketet levereras med expressutdelning?

Ja, du kan välja leverans med DHL Express mot en extra avgift. Då prioriteras ditt stjärnpaket nästa arbetsdag och skickas från vår transportpunkt samma dag. Leverans sker sedan inom en arbetsdag. Om du bor i en avlägsen region kan leveransen i undantagsfall ta två arbetsdagar. Leverans med DHL Express sker på vardagar från måndag till fredag. Extraordinära händelser (t.ex. väderförhållanden, pandemier) kan påverka leveranstiderna. Tyvärr har vi ingen kontroll över detta

Med vilka leverantörer av frakttjänster skickas min order?

Vi kan skicka med Deutsche Post, Deutsche Post Tracked, DHL eller DHL Express. Du kan välja i slutet av beställningsprocessen. Vid det internationella distributionscentret kommer din försändelse att överlämnas till en lokal fraktleverantör, som PostNord eller DHL Express Sverige.

Vad händer om jag inte är hemma vid leveransen?

Våra leveranspartners försöker vanligtvis leverera minst en gång på mottagarens adress. Om leveransen misslyckas kan sändningen hämtas vid en filial eller från en granne. I båda fallen bör du per post från vår leveranspartner bli informerad om var din försändelse befinner sig. Om du har fått ett spårningsnummer från oss kan du också spåra din leverans elektroniskt. Om du behöver ändra leveransadressen efter att paketet skickats ber vi dig kontakta DHL eller DHL Express direkt. Denna tjänst är endast tillgänglig för transporter med DHL och DHL Express.

Kan jag köpa en stjärna på kredit eller betala kontant vid leveransen?

Ja, det är möjligt att beställa på kredit. Vi samarbetar med den finansiella tjänsteleverantören Klarna för ett köp på kredit. Så fort vi har skickat din beställning, får du en faktura från Klarna med e-post. Då kan du betala direkt till Klarna. Tyvärr erbjuder vi inte längre kontant vid leverans.

Har ni ett inhemskt konto jag kan överföra pengarna till?

Nej, som ett tyskt företag kan vi tyvärr inte öppna ett utländskt bankkonto så lätt. Men du kan överföra beloppet i kr till vårt tyska affärskonto, men detta innebär en utländsk överföring. Vi betalar inte några avgifter som kan uppkomma. När du gör överföringen måste du ange att du betalar alla avgifter för överföringen så att vi får hela fakturabeloppet. Alternativt kan du använda ett av våra många andra betalningsalternativ som inte medför några extra avgifter för dig.

Vad är ”Datum vid namngivning” av en stjärna?

För vissa produkter är det möjligt att tilldela ett datum för namngivning av en stjärna. Detta datum kan ligga både framåt och bakåt i tiden. Det kan t.ex. vara en persons födelsedatum, en årsdag, eller vilket annat datum du än vill ha.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Har ni fått min order?

Kontrollera skräppostmappen i din inkorg först. Orderbekräftelsen kan ha hamnat där. Det kan också tänkas att du stavade din e-postadress fel. Skicka ett e-postmeddelande med så mycket information om din beställning som möjligt. Då kan vi skicka en ny orderbekräftelse manuellt.

Jag gjorde ett misstag när jag skrev in namnet/datumet/dedikationen. Kan ni skicka certifikatet igen?

Vi ber dig alltid kontrollera din orderbekräftelse! All information du gett oss finns där. När det gäller begäran om ändring, kontakta vår kundtjänst omedelbart via e-post. Det är möjligt att begära snabba ändringar innan man trycker eller transporterar paketet utan några problem. Därefter kan begäran om ändringar bara utföras mot en hanteringsavgift på 150 kr plus fraktkostnader.

Kan jag ändra något i min beställning (t.ex. leveransadress) efter att den är gjord?

Så länge din beställning inte har behandlats kan du skicka oss dina ändringar via e-post.

Kan jag avboka min beställning?

Så länge din beställning inte har behandlats kan du avboka den via e-post. Därefter går den inte att avboka, eftersom det är en personanpassad produkt.

Leveransen är ofullständig. Kan ni fortfarande leverera det som saknas?

Naturligtvis! Vi ber om ursäkt om vi ibland glömmer att packa något och vi gör vårt bästa för att undvika det. Skicka ett mejl med ditt beställningsnummer och artikeln som saknas så levererar vi den omedelbart.

Hur når jag kundtjänst?

Du når kundtjänst på info@kopaenstjarna.se. Arbetsdagar får du alltid svar på din förfrågan inom 24 timmar.

Hur kan jag hitta min stjärna?

Det är inte alltid lätt att hitta en viss stjärna på natthimlen. Du kan få en första översikt med programvaran Stellarium: https://www.kopaenstjarna.se/stellarium/. Du hittar stjärnans HIP-nummer på ditt personliga certifikat. I programvaran är stjärnorna uppkallade efter Hipparcos-katalogen (HIP). Du hittar din personliga registrering här: https://www.kopaenstjarna.se/stjarnregister/. I Proffspaketet och Lyxpaketet finns också en guide som hjälper dig hitta på himlen. Först ska du hitta din konstellation. Sedan använder du stjärnkartan som ingår för att hitta din stjärna i konstellationen. Din konstellation kanske dock inte alls går att se vid den här tidpunkten. Nästan alla konstellationer kan bara ses vid vissa tider på året. I det här fallet måste du vänta till den rätta tiden på året.

Är namnet på stjärnan vetenskapligt erkänt?

Stjärnor har bytt namn om och om igen under årtusenden och tyvärr finns det ingen enhetlig vetenskaplig katalog. Men det finns astronomiska stjärnkataloger, t.ex, Hipparcos-katalogen (HIP) och Henry-Draper-katalogen (HD). I båda katalogerna namnges emellertid stjärnorna endast med siffror och namngivningen har, precis som ditt personliga stjärnnamn, bara en rent symbolisk betydelse. Vår tjänst är att skapa ett oförglömligt presentpaket för mottagaren, vilket betonar den människans unika egenskaper. Dessutom, eftersom det finns många leverantörer av stjärnnamn i världen, är det tyvärr också omöjligt att garantera att en stjärna, oavsett hur liten, bara kommer att namnges en gång i världen. Konkurrenter som hävdar det motsatta och talar om ett officiellt stjärnnamn är inte att lita på.